Adreslabels printen of bulk e-mailberichten verzenden

Als u veel e-mailberichten met dezelfde tekst naar al uw contactpersonen wilt verzenden of u wilt bijvoorbeeld adreslabels uitprinten voor al uw kerstkaarten, dan kunt u deze stappen volgen.

STAP 1:  Adressenbestand maken in Excel

– Open Excel zodat u een nieuw leeg werkblad heeft
– Zet in de eerste rij de kolom namen
Naam  Straat Huisnr Postcode Woonplaats Emailadres
– Zet in de rijen daaronder de gegevens van uw contactpersonen
– Sla het bestand op als Adressen.xlsx

 

STAP 2:  De etiketten printen

In deze stap maakt u het document (zoals adreslabels) wat u af wilt drukken. Als u e-mails wilt verzenden gaat u naar STAP 3.

In dit voorbeeld maken we gebruik van Avery etiketten om adressen te printen.

– Open Word en ga naar het tabblad Verzendlijsten
– Klik op Afdruk samenvoegen starten en dan op Etiketten
– Kies bij Etiketproducent voor Avery A4/A5
– Klik dan daar onder op het Avery productnummer wat u aangeschaft heeft en klik op OK
– Kies in het tabblad verzendlijsten voor Adressen selecteren  – bestaande lijst gebruiken
– Blader naar de lokatie van uw bestand, selecteer deze en klik openen
– Klik op OK als het scherm verschijnt met Tabel selecteren
– Klik in het tabblad verzendlijsten op Adresblok
– Klik op Velden vergelijken om de juiste velden in Excel te gebruiken
– Klik op OK om de adressen in te voegen
– Doe de etiketten in de printer
– Klik in Verzendlijsten op Voltooien en Samenvoegen en dan voor documenten afdrukken

Als u nu OK klikt worden alle adressen netjes op de etikketten geprint

STAP 3:  E-mails verzenden

Als u alle contactpersonen uit het Excelbestand een standaard e-mail wilt verzenden dan volgt u deze stappen. In dit voorbeeld voegen we ook nog een bijlage toe aan deze e-mails, maar dat kunt u uiteraard overslaan.

– Start Outlook en klik in tabblad Verzenden en ontvangen op Offline werken
– Open Word en ga naar het tabblad Verzendlijsten
– Klik op Afdruk samenvoegen starten en dan op E-mailberichten
– Kies in het tabblad verzendlijsten voor Adressen selecteren  – bestaande lijst gebruiken
– Blader naar de lokatie van uw bestand, selecteer deze en klik openen
– U kunt nu de e-mail typen zoals u normaal een Word document zou maken
– Klik in Verzendlijsten op Voltooien en Samenvoegen en dan voor E-mailberichten verzenden
– Type het onderwerp van de e-mail in en klik op OK

De berichten worden nu in de outbox gezet van Outlook. Omdat we Outlook op offline hebben gezet worden deze nog niet verzonden en kunnen we nu een bijlage zoals een PDF bestand bijvoegen.

– Download het zipbestand Outlook Mailmerge
– Pak het bestand uit en dubbelklik op Outlook Mail Merge Attachment.vbs
– Klik op OK om verder te gaan
– selecteer de bijlage die u toe wilt voegen aan de e-mails en klik op openen
– alle mails worden geopend en de bijlage wordt toegevoegd. U krijgt een melding als het klaar is.
– Ga in Outlook naar het tablad Verzenden en ontvangen en klik op Offline werken. De mails worden nu met bijlage verzonden.

Heeft u hulp nodig met deze of andere Microsoft Office vragen? Wij helpen u graag in onze winkel of bij u thuis en op de zaak. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Bel ons: 075 – 727 1037

U vindt ons op de Marktstraat 63 in Wormerveer.

Nieuw: Klik hier en plan uw reparatie of computersupport online in.

Klik hier voor onze tarieven

WhatsApp

    06-57481629

Openingstijden

maandag 13:00 - 18:00
dinsdag 09:30 - 18:00
woensdag 09:30 - 18:00
donderdag 09:30 - 18:00
vrijdag 09:30 - 18:00
zaterdag 09:30 - 16:00
zondag Gesloten

Aanmelden voor de nieuwsbrief

Share This